fizyka.pisz.pl forum zadankowe matematyka w fizyce kinematyka dynamika ruch obrotowy pole grawitacyjne teoria względności siły sprężystości i drgania mechaniczne fale mechaniczne akustyka elektrostatyka prąd elektryczny magnetyzm indukcja i fale elektromagnetyczne optyka światło i atom termodynamika hydrostatyka ciało stałe przemiany jądrowe gra w kropki
sześcian magnetyczny :) Cramp: rysunekmógłby ktoś pomóc? w zadaniu muszę obliczyć natężenie pola magnetycznego w punkcie A. Punkt A jest środkiem sześcianu takiego jak na rysunku, którego krawędź boczna jest równa a=1m. Natężenie i kierunek płynięcia prądów jak na rysunku.
27 paź 21:50
MQ: !. wYcałkować sobie, z prawa Biota − Savarta, http://fizyka.pisz.pl/strona/228.html pole dla jednego odcinka (albo znaleźć gdzieś wzór na sieci) i potem skorzystać z superpozycji pól.
27 paź 22:27
Cramp: że ten wzór? I/2πr
27 paź 22:56
Cramp: sorry za moją niewiedze, ale jestem zwykłym uczniem 3 kl LO.
27 paź 22:58
olimpijczyk: Na początek wyraź to pole jako B=Bi gdzie Bi to pole pochodzące od jednego przewodu. Po prostu dodaj te wektory.
27 paź 23:22
daras: a czy to nie jest przypadkiem zadanie z olimpiady fizycznej? emotka
28 paź 11:33
Cramp: dostaliśmy je na lekcji jako zadanie na 5, być może że jest z olimpiady emotka
28 paź 16:03
Cramp: pole magnetyczne wytwarza się naokoło przewodnika z prądem, przewodnikiem są krawędzie sześcianu
28 paź 16:21
daras: Zastosuj zasadę superpozycji, najpierw wyznacz odległosć środka sześcianu od krawędzi−czysta geometria, a następnie podstaw do wzoru na indukcję. Czy jak rozwiażę to dostane za ciebie 5 ? emotka
28 paź 16:32
Cramp: już nie chodzi o 5 bo zadanie było na dziś, ale zaciekawiło mnie jak to rozwiązać, to że mam obliczyć odległość i podstawić do wzoru na indukce to wiem, ale tu pojawia się pytanie co z plusami i minusami, bo w różny sposób mogę patrzeć na sześcian i różne wyniki otrzymuję albo czegoś nie rozumiem.
28 paź 21:03
Cramp: i czasem nie do wzoru na natężenie pola? H=I/4πr ?