wektor położenia dla ciała poruszającego się ruchem jednostajnym
Maciej: Kapitan łodzi podwodnej P spoczywającej tuż pod powierzchnią wody w początku układu odniesienia
x−ydostrzega nieprzyjacielski okręt O płynący ze stałą prędkością ~v1 = (3√3, 1) Torpeda,
którą dysponu jełódź podwodna porusza się z prędkością o wartości v2 = 8. Pod jakim kątem
względem osi x należy wystrzelić torpedę, aby trafiła nieprzyjacielski statek? Przyjmij, że w
momencie wystrzelenia torpedy, nieprzyjacielski statek znajduje się w miejscu o współrzędnych
(√3, 3). Gdzie będzie znajdował się okręt w momencie trafienia torpedy? Zadanie należy
rozwiązać stosując wzór nawektor położenia dla ciała poruszającego się ruchemjednostajnym ~r
= ~r0 + ~vt.
8 mar 02:41
Ubot: zastosuj zasadę Fermata
8 mar 09:44